Kansliservice - digital betalning av avgifter

Vindelns IF har sedan 2013 använt sig av Sportadmin som medlems- och faktureringssystem. Nu har vi tagit nästa steg och aktiverat deras tjänst Kansliservice. Måndagen den 5 juli övergick föreningen till digital fakturering med digitala betalningar. Detta innebär att alla fakturor som rör medlems- och träningsavgifter kommer att skickas ut digitalt via e-post och i SportAdmins medlemsapp(ladda ner i AppStore eller Google Play). Träningsavgiften för fotbollen blev först ut att aviseras digitalt.

Fakturorna kan betalas med tre olika betalmetoder:

• Kortbetalning – betala direkt eller senare med kort. Du blir påmind med pushnotis i appen i god tid innan sista betaldatum.
  • Faktura (14 dagar) – betala på det ”gamla” sättet mot faktura. OBS! nytt bankgironummer. Tänkt på att om du använder kortbetalning har du oftast fler än 14 dagar på dig att betala.
  • Delbetalning – dela upp din betalning på flera tillfällen. En extra avgift tas ut av Billmate, som förmedlar betaltjänsten.

Även de fakturor som är utställda innan den 5 juli och inte var betalda vid datumet för övergången, har omvandlats till digitala och kan betalas med kort i appen eller via mail. Vårt tidigare BG-nummer kommer inte kunna användas till att betala dessa fakturor, utan alla betalningar som rör medlemsavgifter, träningsavgifter och licensavgifter, sker genom vår nya betalpartner Billmate enligt de olika metoderna ovan.

Förutom den automatiserade faktureringen utökades medlemsappen med en mängd funktioner som gör det vardagliga föreningslivet lättare för dig som är aktiv eller har aktiva barn. Du får bland annat detta:

• Bra översikt över ditt/dina barns alla aktiviteter i kalendrar, kallelser, utskick mm
  • Tillgång till att enkelt uppdatera era kontaktuppgifter och hantera familjekopplingar (förutsatt att samma mailadress finns på personerna)
  • Nära till kontaktuppgifter till ledare och andra spelare i laget
  • Översikt över tidigare betalningar samt aviserade betalningar
  • Möjlighet att samordna eller anmäla/erbjuda samåkning till och från aktiviteter inom laget
  • Ett digitalt medlemskort
  • Tillgång till erbjudanden från föreningen och sponsorer(se nedan!)

Medlemserbjudande: Mot uppvisande av ditt digitala medlemskort får du 10% på hela sortimentet i butiken hos Kaffe Skog och Rök. Erbjudandet gäller ej kampanj- och reavaror och ej i Klubbshopen där priserna redan är rabatterade.

Vårt mål är att vi allteftersom ska kunna lansera fler liknande erbjudanden från våra lokala företag och därigenom skapa ett mervärde för alla våra medlemmar.

Naturligtvis tar vi höjd för att det kan uppstå en del problem under en inkörningsperiod och vi ber om ditt överseende för detta.

Om du har frågor kan du vända dig till Marcus på kansliet på info@vindelnsif.se eller 070-33 202 55.