Vill du också engagera dig inom Vindelns IF?
Vindelns IF

Om Vindelns IF
Vindelns IF är en flersektionsförening med ca 550 st medlemmar som bedriver verksamhet inom fotboll, innebandy, längdskidor, alpin skidåkning, bordtennis och karate. Upptagningsområdet är framförallt Vindelns Kommun med angränsande byar och de flesta av våra medlemmar kommer från Vindeln, Granö, Tegsnäset, Rödå, Hällnäs, Tvärålund och Tavelsjö.

Föreningens största sektion är fotbollssektionen som aktiverar ca 170 st barn och ungdomar i åldrarna 6-16 år. All träning bedrivs på konstgräsplanen vid FC Vindeln.

Den näst största sektionen är innebandysektionen som har ca 150 st spelare. Innebandyn har 6 st träningsgrupper på barn- och ungdomssidan och representationslag i division 2 på herrsidan och i utvecklingsserien på damsidan.

Längdskidorna har ca 10 st utövare som tränar tillsammans på Kläppaspåret vid FC Vindeln.

Den alpina sektionen har ett 20-tal utövare fördelat i två träningsgrupper. Träningen bedrivs vid den alpina anläggningen Buberget i Vindeln.

Bordtennis är till antalet utövare den minsta idrotten i föreningen, med ca 5 aktiva. De senaste säsongerna har man haft ett samarbete med IFK Hällnäs.

I samband med årsmötet 2018 bildades karatesektionen, som har ca 30 aktiva. De håller till i den nya kampsportslokalen i FC Vindeln.

Organisationen i sektionerna inom Vindelns IF består av många engagerade ledare, tränare och föräldrar som tillsammans med en sektionsledare planerar och leder verksamheten.

Kontaktuppgifter till ledare för respektive ungdomslag/idrott finner under "Kontakt" i menyn. Där hittar ni även kontaktuppgifter till personerna i styrelsen.

Tveka inte att kontakta oss om ni har några frågor eller funderingar.

SPONSORER