Sedan har 2013 har föreningen sålt toa- och hushållspapper med utkörning till boende i kommunen. Denna försäljningsaktivitet har sedan 2015 gällt samtliga aktiva i föreningen och förtjänsten har varit öronmärkt för inköp av klubbkläder. Tack vare detta har föreningen vid tre tillfällen kunnat erbjuda sina aktiva en kostnadsfri träningsoverall.
I september beslutade föreningens styrelse, i samråd med
sektionerna, att överlåta aktiviteten på sektionerna. De sektioner som visade
intresse var fotboll- och innebandysektionerna, så framgent kommer toa- och
hushållspappersförsäljningen att hanteras gemensamt av dem. Detta innebär att
de medlemmar som inte är aktiva inom dessa idrotter inte kommer få något papper
levererat per automatik. Det finns dock fortsatt möjlighet att beställa papper
och få det hemkört. Ni som varit aktiva eller haft aktiva barn enbart inom
alpint, längd och bordtennis kommer få samma SMS som våra övriga kunder, som
man aktivt måste svara på för att göra en beställning.
All förtjänst tillfaller fotbollen och innebandyn och kommer
att användas till inköp av klubbkläder. Leverantören har höjt priset och för
att bibehålla samma nivå på förtjänsten blir de nya priserna enligt följande:
Lambi toa, 40 rullar 205:-(tidigare
190:-)
Lambi hushåll, 20 rullar 185:-(tidigare
170:-)
Serla toa, 24 rullar 190:-(tidigare
170:-)
Serla hushåll, 12 rullar 175:-(tidigare
160:-)
Upplägget blir detsamma som tidigare för de familjer som har
aktiva inom fotboll(fotbollens nybörjargrupp 2010-2012 är undantagen) och/eller
innebandy(innebandyns nybörjargrupp 2012-2013 är undantagen). Vid fyra tillfällen
per år får man hem 2 balar Serla toa och 1 bal Serla hushåll(vid en aktiv
familjemedlem) eller 3 balar Serla toa och 1 bal Serla hushåll(vid två eller
fler aktiva). Om man vill ha Lambi eller en annan sammansättning, svarar man på
beställnings-SMS:et och skriver vad man vill ha istället. Den nya
sammansättningen följer sedan med till kommande försäljningstillfällen.
Även i fortsättningen finns det möjlighet att avstå och då
betalar man istället en summa motsvarande förtjänsten(60:-/bal). För att avstå
måste man meddelade detta vid varje försäljningstillfälle, det följer inte med
till kommande omgång.
Beställnings-SMS:et(skickas från 0730-12 17 56) kommer i dagarna, med ett slutdatum för
beställning den 24 oktober. Utkörning sker under v 45-46. Beställning kan ske till SMS-numret ovan eller info@vindelnsif.se.
Frågor hänvisas till 0933-150 105 eller info@vindelnsif.se.