Satsning planeras på Kläppaområdet
Vindelns IFs längdsektion arbetar tillsammans med  7-Mila SK Cykel, Friluftsfrämjandet och Korpen med att förbereda en satsning för att utveckla området kring Kläppaspåret. I planerna ingår ny belysning på motionsspåret, MTB-slinga med hinder, utegym samt en gemensam ”entré” till Isälvsleden och de andra aktiviteterna på Kläppaområdet.

I nuläget utreder föreningarna gemensamt förutsättningarna för satsningen och möjlig finansiering. Vi har en pågående dialog med kommunen för att få klart för oss vad som är möjigt att göra, vilka, om några, tillstånd som kommer att krävas. Vi pratar också med berörda markägare och med möjilga leverantörer för att få en tydligare bild av förutsättningar och kostnader för projektet som helhet och de olika delarna.