Vill du också engagera dig inom Vindelns IF?
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Vindelns IF

Toa- & hushållspappersförsäljning
2016-02-12 14:41

Under november genomförde föreningen den senaste försäljningsomgången av toa- och hushållspapper.


Detta är en aktivitet som pågått sedan 2013 med syftet att finansiera inköp av klubbkläder till föreningens aktiva. Försäljningen administrerades i huvudsak av föreningen och det var upp till var och en av medlemmarna att välja om man ville köpa eller inte. Försäljningen riktade sig även till de i kommunen som inte var medlemmar i Vindelns IF.

Den första omgången klubbkläder, träningsoveraller, delades ut under slutet av 2013 och tanken var att en ny overall skulle komma vartannat år. Tyvärr såg vi en trend att försäljningen – och därmed även föreningens intäkt – sjönk allteftersom och målet att komma upp i den summa som innebar nya overaller blev alltmer avlägset.


Vindelns IF:s styrelse tog i september 2015 beslutet att även inkludera de aktiva medlemmarna och göra ett försäljningsuppdrag av aktiviteten. Försäljningsuppdrag är inget ovanligt inom föreningsvärlden och genom åren har de aktiva inom Vindelns IF sålt alltifrån Bingolotter till tandborstar, skoterlotter och rabatthäften. Dessa artiklar har varit mer eller mindre svårsålda och därför kände vi att vi hamnat rätt med toa- och hushållspapperet. Det är en produkt som alla behöver och använder, ger bra förtjänst och fyller en funktion då det levereras hem och inte måste hämtas. Den ger också möjligheten för de aktiva att antingen köpa papperet själva eller sälja det vidare till exempelvis vänner, grannar och släktingar.


Föreningens beslut kommunicerades via mailutskick, vid föräldramöten och senare via SMS, men tyvärr var det ändå några som inte nåddes av informationen. I november ägde den första försäljningsomgången rum och de aktiva fick en leverans hem till dörren. Många var positiva, men det fanns även de som var kritiska till upplägget. Styrelsen beslutade då i december att ompröva försäljningsuppdraget och undersöka om det fanns några andra sätt att dra in pengarna som behövs för de nya klubbkläderna.


På styrelsemötet i januari tog styrelsen beslutet att fortsätta med försäljningsuppdraget och att månaderna för detta blir 

februari, maj, augusti och november. Resonemanget bakom beslutet grundar sig återigen på att det inte ska vara en kostnadsfråga om man ska kunna bära föreningens kläder.


Styrelsen har beslutat att såväl spelare, åkare som ledare ska bära klubbkläder när man representerar föreningen i samband med matcher och tävlingar. Detta är en viktig del i hur föreningen uppfattas och det skapar samhörighet – både inom lag, mellan lag och mellan sektioner. Erfarenheter från tidigare gör gällande att många inte köper klubboverallen om man själv ska bekosta den och då faller en stor del av tanken med en klubboverall eller andra klubbkläder. Styrelsen beslutade också att det kommer vara upp till varje sektion att bestämma vilken typ av klubbkläder man ska köpa in med toa- och hushållspappersförtjänsten. Exempelvis kan alpina- och längdsektionerna välja att köpa varma jackor, som fyller en större funktion för de aktiva än vad en klubboverall gör, då de har den största delen av sin verksamhet utomhus under vinterhalvåret.


Standardsammansättningen för varje leverans är precis som tidigare 3 balar Serla toa och 1 bal Serla hushåll för familjer med fler än en aktiv medlem och 2 balar Serla toa och 1 bal Serla hushåll för familjer med endast en aktiv.  Om några dagar kommer det skickas ut ett SMS, via vilket ni genom att svara på kan ändra denna sammansättning eller byta till Lambi. Ni som ändrade inför förra omgången får den uppsättning ni beställde då.


Pris per bal:

Lambi Toalett (40 rullar)       190:-           Serla Toalett (24 rullar)        170:-

Lambi Hushåll (20 rullar)       170:-           Serla Hushåll (12 rullar)       160:-


Leverans kommer under v 9, faktura kommer i samband med det och den kommer ha förfallodatum i slutet av mars.


Under våren kommer vi bjuda in till en utprovningskväll av den nya klubboverallen. Det kommer även finnas möjlighet att prova ut den under dagtid på FC. Förhoppningen är att den ska kunna levereras lagom till att fotbollssäsongen drar igång på allvar.


Vid frågor kan ni vända er till info@vindelnsif.se

 

Hälsningar
Styrelsen


Nyhetsarkiv
Protokoll nr 62022-01-14 08:35
Protokoll nr 52022-01-03 13:48
Nya protokoll2021-11-03 15:36
Nya protokoll2021-09-06 08:04
Kansliet semesterstängt2021-07-14 16:56
Styrelseprotokoll nr 132021-06-09 08:23
Protokoll nr 8-102021-03-15 10:41
Styrelseprotokoll nr 72021-02-08 10:10
Nya coronadirektiv 2020-12-14 15:06
Klubbshopen öppnar2020-12-10 14:30
Julmarknaden inställd2020-10-07 10:51
Styrelseprotokoll nr 22020-09-17 10:38
Nya protokoll upplagda2020-06-25 11:30
Styrelseprotokoll nr 122020-05-11 15:59
Styrelseprotokoll nr 82020-01-29 08:24
Skidskola på Buberget2020-01-13 12:35
Styrelseprotokoll nr 5-72019-12-18 09:48
Kläppaspåret stängt2019-02-10 10:26
FUTSAL 02/03/042018-10-04 18:20
Bankgiro vid minnesgåva2018-08-14 14:20
Nu räcker det!2018-06-13 16:29
Overallutlämning2018-05-30 14:38
Årsmötet inställt2017-08-25 09:35
Vinn signerad matchboll 2016-08-25 22:46
Veterancup på lördag2016-08-17 14:12
Kansliet semesterstängt2016-07-15 09:47
Åka skidor med hund2016-02-28 16:05
Futsal på FC i helgen2016-01-08 15:21
Kristina går i pension2015-12-03 11:20
Fun-X med Vindelns IF 2015-11-26 00:08
 
SPONSORER