Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Nyheter runt toa- och hushållspappersförsäljningen
2018-10-18 15:50
Sedan har 2013 har föreningen sålt toa- och hushållspapper med utkörning till boende i kommunen. Denna försäljningsaktivitet har sedan 2015 gällt samtliga aktiva i föreningen och förtjänsten har varit öronmärkt för inköp av klubbkläder. Tack vare detta har föreningen vid tre tillfällen kunnat erbjuda sina aktiva en kostnadsfri träningsoverall.

I september beslutade föreningens styrelse, i samråd med sektionerna, att överlåta aktiviteten på sektionerna. De sektioner som visade intresse var fotboll- och innebandysektionerna, så framgent kommer toa- och hushållspappersförsäljningen att hanteras gemensamt av dem. Detta innebär att de medlemmar som inte är aktiva inom dessa idrotter inte kommer få något papper levererat per automatik. Det finns dock fortsatt möjlighet att beställa papper och få det hemkört. Ni som varit aktiva eller haft aktiva barn enbart inom alpint, längd och bordtennis kommer få samma SMS som våra övriga kunder, som man aktivt måste svara på för att göra en beställning.


All förtjänst tillfaller fotbollen och innebandyn och kommer att användas till inköp av klubbkläder. Leverantören har höjt priset och för att bibehålla samma nivå på förtjänsten blir de nya priserna enligt följande:

Lambi toa, 40 rullar                  205:-(tidigare 190:-)
Lambi hushåll, 20 rullar             185:-(tidigare 170:-)

Serla toa, 24 rullar                    190:-(tidigare 170:-)
Serla hushåll, 12 rullar              175:-(tidigare 160:-)


Upplägget blir detsamma som tidigare för de familjer som har aktiva inom fotboll(fotbollens nybörjargrupp 2010-2012 är undantagen) och/eller innebandy(innebandyns nybörjargrupp 2012-2013 är undantagen). Vid fyra tillfällen per år får man hem 2 balar Serla toa och 1 bal Serla hushåll(vid en aktiv familjemedlem) eller 3 balar Serla toa och 1 bal Serla hushåll(vid två eller fler aktiva). Om man vill ha Lambi eller en annan sammansättning, svarar man på beställnings-SMS:et och skriver vad man vill ha istället. Den nya sammansättningen följer sedan med till kommande försäljningstillfällen.


Även i fortsättningen finns det möjlighet att avstå och då betalar man istället en summa motsvarande förtjänsten(60:-/bal). För att avstå måste man meddelade detta vid varje försäljningstillfälle, det följer inte med till kommande omgång.


Beställnings-SMS:et(skickas från 0730-12 17 56) kommer i dagarna, med ett slutdatum för beställning den 24 oktober. Utkörning sker under v 45-46. Beställning kan ske till SMS-numret ovan eller info@vindelnsif.se.


Frågor hänvisas till 0933-150 105 eller info@vindelnsif.se.


Nyhetsarkiv
Kläppaspåret stängt2019-02-10 10:26
FUTSAL 02/03/042018-10-04 18:20
Bankgiro vid minnesgåva2018-08-14 14:20
Nu räcker det!2018-06-13 16:29
Overallutlämning2018-05-30 14:38
Årsmötet inställt2017-08-25 09:35
Vinn signerad matchboll 2016-08-25 22:46
Veterancup på lördag2016-08-17 14:12
Kansliet semesterstängt2016-07-15 09:47
Åka skidor med hund2016-02-28 16:05
Futsal på FC i helgen2016-01-08 15:21
Kristina går i pension2015-12-03 11:20
Fun-X med Vindelns IF 2015-11-26 00:08