Vindelns IFs styrelse har tidigare beslutat att aktiva och andra som representerar Vindelns IF ska bära klubbkläder, vilket också framgår av föreningens policydokument. Klubbkläderna kan antingen bestå av den klubbdress som kommer lämnas ut under nästa vecka eller, för vinteridrottare, den klubbvärmejacka som kommer att köpas in till hösten.
Pengar för att köpa in
klubboveraller och klubbvärmejackor kommer från föreningens nettoförtjänst
på toa- och hushållspappersförsäljningen, vilket är ett försäljningsuppdrag som
åligger alla aktiva i föreningen.
Styrelsen har tagit till sig av de
synpunkter som medlemmar har framfört angående försäljningsuppdraget. Med
anledning av dessa har styrelsen beslutat att medlem fr o m 2016-04-01 istället
för att utföra försäljningsuppdraget kan välja att betala belopp motsvarande
föreningens nettoförtjänst. De som väljer att inte utföra
försäljningsuppdraget avseende toa- och hushållspapper gör det genom att svara
på det SMS som skickas ut i samband med varje aktivitet eller maila till info@vindelnsif.se.
Avanmälan ska ske vid varje tillfälle.
De deadlinedatum som anges måste
respekteras. Beloppet - 60:-/bal - faktureras på samma sätt som toa- och hushållspapperet.
Detta gäller från och med nästa
aktivitet, som är nu i maj och kan alltså inte nyttjas för de tillfällen som
redan varit.
Inom kort kommer SMS:et(OBS! SMS
kommer endast om ert nummer finns registrerat i medlemsregistret) och senast
den 13 maj ska ändringar utifrån er förra order vara meddelade. Utkörning
kommer ske under v 21-22.