Innebandy

Kriterier för nomineringar till Selected Player Region Talent Camp

– Spelare som brinner för innebandy

– Spelare som kan hantera högre tempon på träning och match

– Spelare med god individuell skicklighet men som vill utveckla sig ytterligare

– Spelare som vill ta sitt matchspel med klubblaget till nästa nivå

– Spelare som själva vill bidra till och förväntar sig 100% fokus på träningar

– Spelare som vill få en helhetsutbildning med andra nominerade spelare från hela landet

– Spelare som har kapacitet att träna hela dagar både fysiskt och psykiskt i 5 dagar.

Hur går det till?

Tränare som har spelare som uppfyller kriterierna kan nominera dessa att få åka på Selected Player Region Talent Camp.

Tränaren kontaktar sektionsledarna som tillsammans beslutar om en spelare kan få bidrag till resan ur potten.

Sektionen avsätter årligen 15 000kr till detta ändamål

Bokning och kontakt sker av tränare som sedan kan lämna över till vårdnadshavare, som fortsätter kontakt och bokning mm.

Har man fått bidrag tidigare år så premieras spelare som inte fått.

Varför ett bidrag?

Vi sektionsledare i VIF innebandy vill att laget ska det vara det viktigaste och nummer ett.

Vi står också inför en satsning på hela vår innebandy verksamhet då herrlaget startar upp för seniorseriespel 2022/2023, och damlaget har ett mål att 2023/2024 gå upp och spela seniorserie.
Vi vill att hela vår verksamhet ska genomsyras av “laget före jaget”.
Med detta bidrag så vill vi även premiera den individa spelaren som brinner för sin innebandy och har “det lilla extra” i ambition och inställning.

Kontakta sektionsledarna vid frågor.